CPM - що це таке? Як використовується CPM в рекламі?
Організовуючи медійну або контекстну рекламну кампанію в мережі, будь рекламодавець прораховує її приблизний бюджет. Для замовника рекламної акції важливо бачити, як розподілені кошти для її проведення, за призначенням чи витрачаються гроші і з якою результативністю вони використовуються. Розрахунок ефективності рекламного продукту в медіапланування базується на кількох показниках, одним з яких є індекс CPM. Що це за показник, як його використовувати - дізнаємося нижче.
CPM - навіщо це потрібно
Що таке CPM в рекламі, відомо з минулого століття. Модуль використовували у всіх рекламних кампаніях, які проходили в засобах масової інформації. Видавництва, телебачення та радіоканали досі використовують цей показник для розрахунку вартості реклами. CPM застосовується в тому випадку, коли мова йде про ціну одного показу реклами не поодиноким адресатам, а тисячі можливих покупців. Тоді ж і був введений в обіг цей термін. Власники рекламних площадок могли оперувати тільки своїм тиражем і тематичною спрямованістю, тому був визначений показник CPM, реклама з урахуванням цього значення була результативною.
Визначення CPM
Просте визначення CPM - це ціна за тисячу. Походить назва модуля від англійських слів Cost-Per-Thousand, де М - римська цифра, яка означає 1000. Таким чином, на питання, що таке CPM, можна відповісти, що це ціна за одну тисячу показів рекламного оголошення. Чим більше разів з`являється реклама на сторінках газет і журналів, чим частіше вона звучить по радіо чи миготить на телевізійному каналі - тим більше показник цього коефіцієнта.
Розрахунок CPM в рекламних інтернет-кампаніях
В Інтернеті роль рекламного оголошення зазвичай грають банери - ті самі докучливі спливаючі вікна, які так не подобаються користувачам, і які приносять гроші власником рекламних майданчиків. Чим популярніший сайт, чим більше користувачів переглядають дану сторінку Інтернету, тим дорожче реклама на цьому майданчику буде обходитися замовнику.
Рекламодавців цікавить найбільше можливе число користувачів, які бачили даний банер. Тому, що таке CPM, математично можна показати таким чином:
CPM = (повна вартість рекламного замовлення) / (плановане кількість переглядів банера на добу) * 1000.
Тепер зрозуміло, CPM - що це таке. У рекламі це один з найважливіших показників. Рекламодавець може розрахувати, скільки грошей потрібно заплатити власнику майданчика для того, щоб інформація була показана одній тисячі користувачів мережі.
Наочно цей розрахунок можна продемонструвати на простому прикладі. Вартість розміщення одного банера на сайті якого-небудь порталу становить, наприклад, 400 $ в тиждень, статистичні дані цієї інтернет-сторінки показують, що за тиждень сайт переглядають близько 10 тис. користувачів. Таким чином, простий розрахунок дає значення:
CPM = 400 $ / 10000 * 1000 = 4 $ за одну тисячу показів рекламної інформації.
Рекламодавцям слід розуміти, що проста демонстрація банера на тематичному сайті носить здебільшого інформативний характер. Немає ніякої гарантії, що всі десять тисяч осіб, які відвідали сторінку, обов`язково клацають на банер. Чи захоче відвідувач перейти за посиланням чи ні - залежить тільки від привабливості самого банера і тієї інформації, яка розміщена на ньому. Кожен сайт обов`язково надасть всі цікавлять дані для розрахунку параметра CPM. Що це вигідно власнику сайту, зрозуміти можна. Але реклама, її якість і цікавість для кінцевого споживача входять в завдання самого замовника.
Допоміжний модуль CTR, методи розрахунку
Для зниження витрат слід враховувати ще один показник - індекс CTR. Назва також прийшло з англійської мови та повністю звучить, як click-through rate - показник кликабельности. CTR показує, скільки чоловік кликнули на банер і перейшли на сторінку замовника реклами. Цей модуль безпосередньо залежить від правильності обраної майданчика, адже чим доречніше і потрібніше виглядає реклама на сайті, тим більша ймовірність, що відвідувач сайту зацікавиться інформацією і клацне на банер. Метод розрахунку цього показника виглядає так:
CTR = (кількість користувачів, клікнувши на банер) / (плановане кількість переглядів банера на добу) * 100%.
Наприклад, якщо з 20 тисяч чоловік, які побачили рекламне оголошення, перейшли за посиланням 800 користувачів, то показник CTR становить 800/20 000 * 100 = 4%, що вище мінімально допустимого значення.
Дослідним шляхом доведено, що мінімальний показник CTR становить 3-5%. Якщо менше, то витрати на одного потенційного клієнта перевищать очікуваний прибуток, і реклама буде вважатися неефективною.
Використання індексів
CPM можна використовувати при виборі більш вузької цільової аудиторії. Наприклад, при замовленні розміщення банера сайт-майданчик надає рекламодавцеві інформацію про вік, стать, місце проживання, хобі всіх зареєстрованих відвідувачів сайту. Таким чином потрібний банер з`являється тільки у тих користувачів, на яких і був розрахований даний рекламний продукт. Бюджет рекламної кампанії при цьому витрачається більш економно і більш ефективно.
Також слід враховувати активність постійних користувачів. Чим частіше один і той же відвідувач бачить один і той же рекламний продукт, тим частіше списуються гроші з рекламодавців, але клієнтів у замовника від цього більше не стає. Тому грамотний розрахунок індексів CPM і CTR в поєднанні з глибоким аналізом інформації, що надається даної рекламної майданчиком, повинен принести бажаний результат замовнику.
Ще один момент, який слід врахувати на початку рекламної кампанії. Оплата може виставлятися або за показником CPM, або по CTR. Іншими словами, замовник повинен розуміти суть реклами банера по модулю CPM - що це не оплата за кліки користувачів, а тільки за демонстрацію рекламного продукту
Підведення підсумків
На питання, що таке CPM, можна відповісти, що цей параметр є одним з найважливіших при аналізі ефективності тієї чи іншої реклами, а так само обов`язково враховується при розрахунку бюджету рекламної кампанії. Враховується і кількість передбачуваних контактів потенційного споживача з рекламною інформацією, і вартість розміщення банера на декількох сайтах з подібною тематичною спрямованістю. Беручи до уваги ці параметри, можна прорахувати ефективність тієї чи іншої рекламного майданчика і успішно освоїти рекламний бюджет.